FANDOM

Το 1977, με τη βοήθεια ενός Computer, ο Γάλλο-Πολωνικής καταγωγής επιστήμονας Μπενουά Μαντελμπρότ, κατόρθωσε να πάρει την πρώτη εικόνα μιας νέας γεωμετρίας, η οποία στη συνέχεια ονομάστηκε fractal γεωμετρία. Το 1980, η δημοσίευση του βιβλίου του με τίτλο «Η fractal γεωμετρία στη φύση», έκανε δημοφιλή τη γεωμετρία αυτή και είχε ως αποτέλεσμα τη δημιουργία ανάλογων εντυπωσιακών σχημάτων.

Η παραγωγή των σχημάτων γίνετε βάση μαθηματικών συναρτήσεων και αλγορίθμων. Ένα εύχρηστο πρόγραμμα είναι το Surfer.

Τα αποτελέσματα που δίνονται από τον Η/Υ σε αυτή τη περίπτωση συνήθως είναι σχήματα και χρώματα που πολλοί γραφίστες χρησιμοποιούν στη δουλειά τους και ίσως και εμείς να έχουμε δει σε αφίσες, ακόμη και μπλουζάκια κ.ό.κ.

Αλλά και η Αν Μπέρνς, (Καθηγήτρια Μαθηματικών στο Πανεπιστήμιο Long) που έδωσε με τη σειρά της κάποιες πιο Νατουραλιστικές απεικονίσεις, είναι λαμπρό παράδειγμα μαθηματικού καλλιτέχνη- μέσω Η/Υ.

Πάντως η συσχέτιση μαθηματικών και τέχνης δεν είναι κάτι το καινούριο . Απεναντίας είναι κάτι που γνωρίζουμε από τα αρχαία χρόνια.

Ιστορικό Edit

Ο Ευκλείδης (300 π.χ.) στο 13ο βιβλίο των «Στοιχείων» του απέδειξε ότι υπάρχουν ακριβώς πέντε τύποι κανονικών πολυέδρων: το τετράεδρο, το οκτάεδρο, ο κύβος, το δωδεκάεδρο και το εικοσάεδρο. Ο Πλάτωνας (427-348 π.χ.) έτρεφε ένα τόσο μεγάλο θαυμασμό απέναντι σ’ αυτά τα σχήματα ώστε τα χρησιμοποίησε στο κοσμολογικό του σύστημα προκειμένου να απεικονίσει τα τέσσερα βασικά στοιχεία του σύμπαντος.

Ο Λεονάρντο ντα Βίντσι (1402-1519) είναι γνωστός για τα επιτεύγματά του τόσο στις επιστήμες όσο και στις καλές τέχνες. Στα έργα του χρησιμοποίησε παραστατική γεωμετρία προκειμένου να δημιουργήσει τα πρώτα παραμορφωμένα πλέγματα, τα οποία όταν ειδωθούν από κάποια συγκεκριμένη γωνία εμφανίζονται κανονικά. Ο Γιοχάνες Κέπλερ (1580-1630) επίσης, πέρα από τη αστρονομία είχε μεγάλο ενδιαφέρον για τη δημιουργία γεωμετρικών ψηφιδωτών.

Ο Σαλαβαντόρ Νταλί (1904-1989) ) ήταν ένας άλλος διάσημος Ισπανός σουρεαλιστής ζωγράφος ο οποίος χρησιμοποίησε στους πίνακές του σχέδια με έντονα γεωμετρικά - τοπολογικά στοιχεία. Ο Dali απεικόνισε σε πολλά έργα του τον τετραδιάστατο χώρο στο χώρο των δύο διαστάσεων. Για παράδειγμα, στο έργο «Σε αναζήτηση της τέταρτης διάστασης», υπάρχουν στοιχεία τοπολογίας και τετραδιάστατης γεωμετρίας, έτσι που ο πίνακας φαίνεται να κινείται γύρω από μια υπερσφαίρα.

Στα τέλη του 19ου αιώνα – αρχές του 20ου, μια ομάδα μαθηματικών με επικεφαλής τους Πεάνο, Χίλμπερτ, Τζέσαρο, Κοχ και Σιερπρίνσκι, μεταξύ άλλων, διαμόρφωσαν μια νέα οικογένεια καμπυλών με αλλοπρόσαλλες μαθηματικές ιδιότητες, οι οποίες ξέφευγαν από κάθε άλλο προηγούμενο. Αντίθετα προς την παραδοσιακή γεωμετρία που βασιζόταν στα τρίγωνα, τα τετράγωνα, τους κύκλους, τις ελλείψεις κλπ, αυτή η νέα γεωμετρία περιγράφει περιστρεφόμενες καμπύλες, σπιράλ και ίνες οι οποίες περιτυλίσσονται μεταξύ τους έτσι ώστε να δίνουν περίπλοκα σχήματα, οι λεπτομέρειες των οποίων να χάνονται στο άπειρο.

Also on FANDOM

Random Wiki